حرفاتون، استوری ها و پستاتون رو ذره ای باور نمیکنم، وقتی محتواشون با واقعیتتون در تناقض فجیعی به سر میبره!
مخم سوت کشید وقتی دیدم چه کسایی پیام تسلیت و چه کسایی پیام تهنیت گفتن... جمله leonard اومد تو ذهنم :
What are you looking at? You've never seen a hypocrite before?
این که هم دوست دارم برم و هم نرم خودش یه نوعی تناقشه .. از نوع ابر تناقض ! دکتر قد رو میگم
میخوام برم ببینم چی میشه .. یا خاتمه میده به این همه فکرو خیال و میگه صفحه رشد فینیش ! یا میگه جاهست ! میدونم اگر نرم بعدا حتما حتما حتما حسرتشو میخورم ..
از طرفی رفتن و اینکارا دل خوش میخواد .. دل خوش .. که فعلا ندارم .. پول میخواد .. و .. :(
با رسیدن به سن 7 سالگی به دنیای جدیدی به نام مدرسه وارد میشوند. مدرسه اولین قدم و مرحله پیوند کودک با جامعه است که نقش اساسی در تکوین روند اجتماعی شدن (socialization) آنها دارد. کودک با ورود به مدرسه، حوزه ارتباطی جدیدی را تجربه میکند که با دنیای خانوادهای که در آن به دنیا آمده و سالهای اولیه زندگی خود را در آن گذرانده بسیار متفاوت است.
ادامه مطلب
کتاب لذت متن ، نوشتهٔ رولان بارت ، ترجمهٔ پیام یزدانجو ، نشر مرکز
کسی ( نوعی «موسیو تست » وارونه ) را تصور کنید که همه ی حد و مرزها ، همه ی مرتبه ها ، همه ی انحصار ها را در وجود خود از بین می برد، اما نه از راه سازگار سازی که صرفا با تاراندن همان شبح فرتوت : تناقض منطقی ـ کسی که هر زبانی را با هر زبانی ، حتی آن زبان ها را که با هم مغایر محسوب می شوند ، در هم می امیزد؛ کسی که بی حرف و حدیثی مسئولیت هرگونه بی منطقی ، مسئولیت هرگونه نا سازی ، را بر عهده
جالب ترین خصوصیت بشر "تناقض" است!
به شدت عجله داریم بزرگ شویم و بعد دلمان برای کودکی از دست رفته مان تنگ میشود ..!برای پول در آوردن خودمان را مریض میکنیم بعد تمام پولمان را خرج میکنیم تا دوباره سالم شویم !طوری زندگی میکنیم که انگار هرگز نمی میریم و طوری می میریم که انگار هرگز زندگی نکرده ایم ...!
نمیدونمـ چرا هر وقت اینقدر تو این دنیا گمـم میرم سراغ انیمیشن راپونزل و مریدا. شاید چون انیمیشن های والت دیزنی لند مثل سفید برفی و سیندرلا برمیگرده به زمان کودکیـم.. ولی اون زمان هم شیرین نبود که بگم این تمایل منو به سمت زمانی میبره که کاملا آسوده بودم! اما میتونم بگم کاملا بی دغدغه بودمـ.. همیشه باید پناهی واسه آدم باشه؛ پناه بر عِشق، پناه بر شعر، پناه بر خاطره ها هر چقدر تلـخ حتی! گفتم خاطره، یاد مامان خاطره میوفتم، مگه میشه یه آدم و اینقدر د
شاید من بدرستی حال روسو را درک کنم، که چرا با وجود آنکه تنهایی را میستاید تناقضگونه به اجتماع پناه میبرد. تخیلات پارانوییدی روسو در خیالپردازیهای یک ذهن انزواجو به من میگوید که روسو در جدال با تخیلاتش است، تنهایی را دوست دارد و از جمع دوری میکند اما به مجرد پناه بردن به خلوت توهمها و خیالات پارانوییدی روی میآورند و پا روی خرخرهی آدم میگذارند و آنقدر بر جان آدمی فشار میآورند که تنهایی برای فرد غیرقابل تحمل شود. شاید شرایط
چهارم ابتدایی که بودم در جایی دلیل اختلالات بدن را به هنگام جابجایی( توسط وسایل نقلیه) را میخواندم، به صورت خلاصه به خدمتتان عرض کنم که اینچنین میگفت: مغز توسط قسمتی از گوش داخلی انسان متوجه حقیقت و حرکت و سکون ما است و وقتی چشم ما حرکت را تماشا نکند؛ خبرِ سکون را به مغز میرساند و این تناقض در دریافت پیغام از اندام ها سبب ایجاد احوال ناخوشایندی در انسان میشود :)حال من حقیقت را می دانم ؛ سرشار از تویی هستم که چشمانم خبر نبودت را میدهد ، تناقض عذ
از ۲۱ دیماه که ستاد کل نیروهای مسلح ایران بیانیه داد و جمهوری اسلامی مسئولیت سقوط هواپیما با شلیک موشک سپاه را پذیرفت تا ۲۳ دیماه که علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره ماجرای سقوط گزارش داد، حداقل شش تناقض مهم در روایتهای حکومت وجود دارد که سبب شده اطلاعرسانی سپاه و دولت درباره این پرونده به یک باتلاق جدید تبدیل شود:
ادامه مطلب
* همونطوری که نشستم و آهنگای مضخرف اما دوستداشتنیِ وانتونز و لیتو رو میشنوم، یادم میاد که مامان قبل اینکه بره بیرون ناهار امروز رو به من سپرد:/ ( نمیدونم بالاخره کِی قراره از آشپزی خوشم بیاد! )
* با یه حسِ خنثایِ رو به زوال که چند روزی میشه همراهمه به این فکر میکنم که من به چرت ترین نوع ممکن دارم حسها و افکار خودمو نابود میکنم و تنها چیزی که به خورد خودم میدم تناقضه و تناقض!
اینکه میدونم تقریبا ۵۰ روز تا پاس کردنِ سه تا امتحانم وقت دار
بسم الله
دسته کلیدم یک علی بن ابی طالب سبز بود که از آن فروشگاه خروجی بین الحرمین روبروی حرم حضرت عباس علیه السلام خریده بودم . دسته کلیدهایی با نامه ائمه معصومین، چهار تا خریدم و خودم یا علی اش را برداشتم .
بعدها از دستفروشی کنار خیابان یک فرشته مانند طلایی خریدم که روی بال هایش شیشه هایی شبیه یاقوت سرخ بود ، با حالتی شبیه رقاص های باله ایستاده بود و تمام بدنش انگار با الماس پوشیده شده بود ، وصلش کردم به یا علی !
تناقض عجیبی بود . دلم نمی آمد
اینکه یه نفر یا یه قشری از جامعه، یک رفتاری رو نسبت به خودشون ناپسند بدونن و بی احترامی وظلم در حق خودشون بدونن
ولی در موقعیت مشابه همون رفتار مذموم رو از خودشون بروزمیدن برام غیرقابل پذیرشه
هیچ توجیهی نمیتونه افراد رو از تناقض زشت رفتاری و فکری شون تبرئه کنه
نمونه اش فضولی تو سبک زندگی دخترا و قضاوت کردنشون و تعیین و تکلیف های عُرفی مَن درآوردی براشون
ولی اگه یکی به یه رفتار یا ایدهآل های پسرا نقدی وارد کنه عین این بچه تُغس هایی که موقع
یک عکس از چندسال پیش دیدم. آن زمان یک دانش آموز دبیرستانیِ شیفته شریعتی و دنبال حل کردن تناقض عبا و کراوات بودم، با همان مانیفستهای اسلامی میخواستم یک جامعه "آزاد" راه بیندازم. روی یک کاغذ نوشته بودم " آرمان" و صاف چسبانده بودم بالای سرم. سالهای بلوغ که چشمانم را دوربین کرده بود، برای دیدن آن کاغذ و نوشتهء روی آن مرا عقب و عقبتر کشاند، تا آنجا که امروز هر ندای وطنپرستانهء دیگری را پس میزنم و جز نجات زندگیِ خودم و خدمت به خلقی، شا
آن قدر که عمال و کارگزاران جامعه به فکر و عمل جامعه جهت می دهند، خطبا و داعیان جامعه نمی توانند آن اندازه به فکر و عمل جامعه جهت بدهند.
پ.ن: به نظر شما این مطلب با فیش 961 در تناقض نیست؟
961: قضیه چیه؟
در هر بنایی ستونهای محکمی باید وجود داشته باشد که اگر جایی از بنا سست باشد به آن ستونها تکیه کند. ستونهای جامعه هم باید محکم باشند. ستونهای جامعه ایمان آدمهایی است که صادقانه و از روی بصیرت قضیه را فهمیدهاند و پای آن ایستادهاند.
مردم ِ یک جامعه وقتی کتاب می خوانند، چهره ی آن جامعه را عوض می کنند، یعنی به جامعه شان چهره می دهند. یک جامعه ی بی چهره را می شود در میان ِ مردمی کشف کرد که در اتوبوس ، در صف اتوبوس ، و در اتاق های انتظار ، و در انتظارهای بی اتاق ، منتظرند و به هم نگاه می کنند و از نگاه کردن به هم نه چیزی می گیرند و نه چیزی می دهند. جامعه ای که گروه ِ منتظرانش به هم نگاه می کنند جامعه ی بی چهره ایست......کتاب ِ از سکوی سرخ، یدالله رویایینشر نگاه،
هیچ چیز خطرناک تر از این نیست که جامعه ای بسازیم که بیشتر مردم حس کنند هیچ سهمی در آن ندارند. مردمی که حس میکنند سهمی در جامعه دارند، از آن جامعه محافظت می کنند. ولی اگر چنین احساسی نداشته باشند، ناخودآگاه می خواهند آن جامعه را نابود کنند .
مارتین لوتر کینگ
.
شهید، قلب تاریخ است; هم چنان که قلب به رگهای خشک اندام، خون، حیات و زندگی می دهد، جامعه ای که رو به مردن می رود، جامعه ای که فرزندانش ایمان خویش را به خویش، از دست داده اند و جامعه ای که به مرگ تدریجی گرفتار است، جامعه ای که تسلیم را تمکین کرده است، جامعه ای که احساس مسئولیت را از یاد برده است و جامعه ای که اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است و تاریخی که از حیات و جنبش و حرکت و زایش بازمانده است; شهید همچون قلبی، به اندام های خشک مرده بی رمق ا
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.می توان گفت نشاط در مدرسه مقدمه ای برای نشاط در جامعه است.
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب عقاب الاعمال آمده است
. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: کسى که رهبرى جامعه اى را به عهده بگیرد و در آن جامعه دانشمندتر و فقیه تر از او باشد، آن جامعه تا روز قیامت به انحطاط مى رود.
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر والغلبه
نمونه در آمار به تعدادی از اجزا انتخاب شده با روش تصادفی از یک جامعه آماری گفته میشود که با بررسی مشخصات در نمونه فرضیات آماری در جامعه مرجع قابل تحقیق میباشند. اگر بخواهیم موضوعی خاص را در مورد جامعهای بررسی کنیم، میتوانیم تک تک اعضای آن مجموعه را مورد بررسی قرار دهیم. اما در راهی سادهتر میتوانیم موضوع را درمورد تعداد محدودی از جامعه آماری (که به تصادف، با دقت و مطالعه لازم انتخاب میشوند و تعدادشان به فراخور اندازه جامعه آماری
آقا بالا بروی یا پائین بیائی، جامعه ای را اصلا بالای سرش قرآن پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما بلرزد وجود دارد و در سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است، تمام چهرهاش را هم با قرآن بپوشانید، باز لجن است.محمد حسینی بهشتی . فاصله طبقاتی
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی - بروس کوئن - ترجمه توسلی و فاضل - عمومی پیام نور - pdf
دانلود فایل
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی بروس کوئن - آپاراتwww.aparat.com › result › دانلود کتاب مبانی جامعه شنا...حل المسائل مبانی مکانیک سیالات بروس.روی مانسون،دونالد اف.یانگ، تئودور اچ. اکی شی · ایبوک یاب. 66 بازدید 2 ماه پیش. 1:46:57 ...
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی بروس کوئن - همیار دانشجوhdaneshjoo.com › product › دانلود-کتاب-مبانی-جامعه-...دانلود کتاب مبانی جامع
بر همگان مسلم است که جامعه عادل جامعه ای است که در آن همه ی افراد از حیث انسان بودنشان از فرصت های یکسان برخوردار باشند.به طور خاص،اگر جامعه ای به گونه ای باشند که در آن زنان و مردان ،بتوانند فارغ از جنسیتشان از حقوق،مزیت ها،مقام و وظایف برابر بهره مند باشند،آنگاه می توان گفت که این جامعه در قبال زنان و مردان خود جامعه ای عادل است...
بخشی از کتاب "دختری از تبار ما" (نگاهی به زندگی،آثار و دستاورد های ملکه ی ریاضی جهان)
۲۶۹۴ - «فرزانه روستایی» خبرنگار شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» که تا چندی پیش مدعی بود حکومت ایران تعداد واقعی تلفات بیماری کرونا را مخفی میکند، در تناقضی آشکار اینبار گفت: “حکومت شهرها را قرنطینه نمیکند تا آمار تلفات به بالای نیم میلیون برسد تا جامعه جهانی به ترامپ فشار بیاورد و تحریمها را بردارد. نظام برای شکست ترامپ در انتخابات روی مرگ حداقل نیم میلیون نفر حساب باز کرده است.”منبع: www.tiny.cc/mzdr129
دانلود فایل اصلی
استاد ملکیان چند جلسه سخنرانی دارند با عنوان «زندگی فیلسوفانه». ایشان در جلسه سوم توضیح می دهند که یکی از باورهای فیلسوفانه این است که هر سخنی پیش فرضهایی دارد و سخن بدون پیش فرض وجود ندارد.
جالب است که ایشان در درس چهارم توضیح می دهند که زندگی فیلسوفانه با نوعی گشودگی همراه است و بنابراین فیلسوف گرفتار پیش فرض نیست.
این دو سخن با یکدیگر تناقض صریحی دارند. شک نداریم که ایشان ذهنی دقیق و حافظه ای قوی دارند. اما در این هم شکی نیست که سخنان هر
کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر محمود شا
کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر محمود شا
دانلود کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور pdf
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر مح
کتاب جامعه شناسی شهری نوشته محمود شارع پور
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دک
خاطراتی که ماندنی شده استشده چون قصّه ، خواندنی شده استسوژه هائی پر از تناقض هاجاده هائی که راندنی شده استسر به راهی که نیست پایانشمیوه ی یأس چیدنی شده استای خدا جان خودت بخیرش کنغُصّه هائی که خوردنی شده استلحظه ها لحظه های غمبار استمثل فیلمهای دیدنی شده است.
توهم رفتاری
یکی از هولناک ترین و خطرناک ترین و بلکه بزرگترین بیماری های فردی و جامعوی توهم دانایی است. توهم یا اشتباه در درک و فهم و رویگردانی از فهمیدن وآموزش است. فرار از اندیشیدن وترساندن دیگران از دانستن بیماری مهلکی است که می تواند بر فرهنگ جامعه و هویت فردی تاثیر بسیار بدی داشته باشد.
کسی که خود را بی نیازاز دانستن بداند و نتواند بگوید نمی دانم و خود را خبره ی همه کارها بپندارد ؛ بی نهایت خطرناک است.
به تعبیرامام پارسایان : «مَنْ تَرَک
یکی از معیارهای سلامت روان و اخلاق یه جامعه، وضعیت پایگاه خانواده در اون جامعه هست .. در جامعه ای که قراره آدم های اون جامعه در مسیر رشد و زیاد شدن و کمال و قرب خدا قرار بگیرن، خانواده یه ساختار و نهاد بسیار مقدس و رشد دهنده هست .. کسایی که در تخریب این ساختار تلاش می کنن دشمن خدا هستن .. چرا که خداوند اطاعت از رسول رو واجب کرد .. و تشکیل خانواده از سنت های محمد ص، پیامبر خداست .. الهی توانمندی و لیاقت پاسداری از این اولین فعالیت و فرصت رشد جمعی رو ب
در سخنرانی زنده تلوزیونی به مناسبت عید نیمه شعبان: انسان در مواجهه با مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد/ انتظار به معنای فقط نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای آماده شدن، به معنای اقدام کردن است؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه مهدوی/ جامعه مهدوی جامعه قسط، معنویّت، معرفت، برادری، علم و جامعه عزّت است.
عبارت است از مجموعه کامل اندازه های ممکن یا اطلاعات ثبت شده از یک صفت کیفی، در مورد گردآورده کامل واحدها، که می خواهیم استنباط هایی راجع به آن انجام دهیم.منظور از عمل گردآوردن داده ها، استخراج نتایج درباره جامعه می باشد. یا به بیان ساده تر، در هر بررسی آماری، مجموعه عناصر مورد نظر را جامعه می نامند در نتیجه جامعه، مجموعه تمام مشاهدات ممکن است که می توانند با تکرار یک آزمایش حاصل شوند.
منطق فهم حدیث (در باب دینشناسى و نقد احادیث ضعیف و راه رفع تناقض بین احادیث)الحکم الزاهره و تحف العقول و میزان الحکمه و غرر الحکم و نهج الفصاحه (در باب احادیث موضوعى)اخلاق نظرى و معراج السعاده و حلیة المتقین (در علم اخلاق و آداب
برای من افسردگی یک سگ سیاه نیست.
افسردگی، تناقض بین خودم است و تصویرم در آینه جریان زندگی؛
بین میل شدیدم به کتاب و نخواندن،
بین ارادتم به کار و بیکاری،
بین نیازم به معاشرت و تنهایی در جمع،
بین رقصیدن و جلفبازی و تکخوری.
افسردگی، تمارض به عادی بودن است...
اگر در جامعهای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کردند و با هم اخلاق خوش داشته و سازگاری نمودند و با همکاری هم مشکلات را بر طرف نموده و فرزندان را تربیت کردند، جامعهای که این طور خانوادهها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد و اگر مصلحی در جامعه باشد میتواند این طور جوامع را اصلاح نماید. اگر خانوادهای نبود، بزرگترین مصلحین هم بیایند نمیتوانند جامعه را اصلاح کنند. ۱۳۷۲/۶/۱۴
تعاریف مختلفی از فراغت وجود دارد. یکی از معتبرترین آنها توسط انجمن بینالمللی جامعهشناسی فراغت ارائه شده است. طبق تعریف انجمن بین المللی جامعهشناسی اوقات فراغت، فراغت مجموعهای از اشتغالات است که فرد کاملا با رضایت خاطر خود برای استراحت، تفریح یا به منظور توسعه اطلاعات یا آموزش غبرانتفاعی و یا مشارکت اجتماعی داوطلبانه بعد از آزاد شدن از الزامات شغلی، خانوادگی و اجتماعی به آن میپردازد.
هدف این انجمن ترویج همکاری بینالمللی در زم
#دوقطبی کردن جامعه، رفتاری #منافقانه است! #دوقطبی_سازی، موجب ایجاد #خفقان روانی و #دیکتاتوری_رسانه ای در جامعه می شود. #صهیونیست ها هم با #دوقطبی کردن جوامع، آنها را مدیریت می کنند! بعضیها برای سوءاستفاده از #انتخابات، قصد دارند جامعه را دوقطبی کنند. #انیمیشن #موشن_گرافیک
زن بودن در جهان مردسالار کار دشواری است ولی زن بودن در جامعه ی ایرانی به نظر دشوار تر می آید. جامعه ای که پُر است از ما مردان بلاتکلیف...زندگی در کنار ما مردانی که همه چیز را با هم میخواهیم خود نوعی خشونت است.پدران ما از مادرانمان تنها خانم خانه بودن را می خواستند. آنها
ادامه مطلب
ایا بالاخره روزی، ما نیز به دلخواه خویش زندگی خواهیم کرد؟!
پینوشت: اینروزا زیاد پست میذارم ، دلیلش اینه که تو محیط کار تناقضها و زشتیها رو میبینم و سکوت میکنم، تو خونه برای کسی از اینهمه بی انصافی که به مردم میشه غرغر نمیکنم،تو سرم اما پر از اعتراض و حرفه!بنابراین ، باز هم پناه بر وبلاگهای سوت و کور و از رونق افتادهیمان !
زن بودن در جهان مردسالار کار دشواری است ولی زن بودن در جامعه ی ایرانی به نظر دشوار تر می آید. جامعه ای که پُر است از ما مردان بلاتکلیف...زندگی در کنار ما مردانی که همه چیز را با هم میخواهیم خود نوعی خشونت است.پدران ما از مادرانمان تنها خانم خانه بودن را می خواستند. آنها دوست داشتند
ادامه مطلب
دانلود کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
دانلود فایل
پور،توسط انتشارات سمت منتشر شده است.دانلود ...mihanvideo.com › دانلود_کتابجامعه_شناسی_شهری_دکتر_شارع_پوردانلود کتاب جامعه شناسی شهری دکتر شارع پور - میهن ویدیو۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - دانش پژوهان گرامی ،محصول مورد نظر شامل نسخه کامل کتاب جامعه شناسی شهری دکتر شارع پور می باشد که در قالب فایل pdf مشتمل بر ۲۵۷ صفحه تهیه و ...mihanvideo.com › دانلود_کتاب_جامعه_شناسی_شهری_دکتر_شارع_پوردانلود ک
سلام
میشه از رو تجربه ای که احیانا دارید بگید دلیل این همه تناقض رفتاری پسری که میگم چیه؟، مدتیه که با پسری به قصد ازدواج آشنا شدم، حدود یک ساله، خیلی باهام مهربونی میکنه، خیلی احترامم رو داره و هر کاری ازش میخوام واسه م میکنه، اما رفتارهای دو پهلو هم زیاد داره واقعا نمیفهمم چرا؟، اصلا انقدر تناقض توی کارها و رفتارهاشه که گیج گیج شدم. چند تا از این رفتارها رو میگم.
مثلا گاهی صدام میکنه جونم یا جان یا جانم، ولی بعضی اوقاتم حرف میزنیم با هم اصل
رسول الله (صلی الله علیه و آله) :المُؤْمِنُ یَأْکُلُ بشَهْوَةِ أهْلِهِ ،والمُنَافِقُ یَأْکُلُ أهْلُهُ بِشَهْوَتِهِمومن به میل خانواده ی خود غذا میخورد، و منافق خانواده اش به میل او می خورند.
اگه جامعه رو هم یه خانواده بزرگ ببینیم...سران نظام حکم پدران جامعه رو دارند و طبق این روایت سزاواره اون جایی که منع شرعی و عقلیی در کار نیست، خواهش خودشون رو کنار گذاشته و با خواسته و میل جامعه همراهی نمایند که نتیجه این گذشت البته نیست مگر انسجام ودلگر
نمی دانم چند درصد از جامعه احساس می کنند که "فاقد" شخصیت هستند اما تمام کسانی را که در زندگی ام دیده ام، برای خودشان هدف و شخصیت و راه منحصر به فرد خودشان را داشته اند.
شاید درصد کوچکی از جامعه باشند که سرشان به تنشان نمی ارزد و هدفی برای خودشان ندارند(از انتخاب هدف می ترسند و دچار تناقض و آشفتگی هستند). اگر هدف ات را ندانی، تمام کارهایت مفت نمی ارزد، عملا هم کسی به حرف و عملت ارزشی نمی گذارد و تنها چیزی که در انتظارت است زباله دان زندگیست.
نمی تو
هر حاکمیتی جامعه را و خانوارها را به منهای فقر ( اقتصادی) نرسانده باشد، اسلامی نیست. و اگر ارزش هایی پدید آورده باشند، در عین اینکه آن ارزش ها (اگر ارزش باشند) اهمیت خود را دارند، اما هرگز ارزش اصلی و درجه اول نیستند. شاخص جامعه اسلامی ، جامعه ای است منهای فقر. شاخصی که تقلیل آن با شاخص هایی نظر ضریب جینی، شاخص رفاه اجتماعی و ... متناسب با یک جامعه اسلامی نیست. این سطور انکارکننده یا اثبات کننده کارآمدی این شاخص ها نیست؛ بحث سر این است که شاخص
به تازگی متوجه شده ام که با دو گروه از آدمها نمیتوانم معاشرت کنم:
خصوصا اگر این رابطه بخواهد عمیق باشد.
دسته ی اول مزخرف و سطحی اند ، که ارزش معاشرت ندارند.
دسته ی دوم خوب و باارزش اند، که خودم را لایق معاشرت با آنها نمیدانم.
و چون انسان ها از این دو دسته خارج نیستند؛ بالطبع تنهایی را ترجیح میدهم و خودم را تحمل میکنم...
گرچه من هر دو دسته را دوست میدارم.
به تازگی متوجه شده ام که با دو گروه از آدمها نمیتوانم معاشرت کنم:
خصوصا اگر این رابطه بخواهد عمیق باشد.
دسته ی اول مزخرف و سطحی اند ، که ارزش معاشرت ندارند.
دسته ی دوم خوب و باارزش اند، اما خودم را لایق معاشرت با آنها نمیدانم.
و چون انسان ها از این دو دسته خارج نیستند؛ بالطبع تنهایی را ترجیح میدهم و خودم را تحمل میکنم...
گرچه من هر دو دسته را دوست میدارم.
معناشناسی منطق گزارهها صرفا «درستی» گزارهها را بر اساس تابع ارزش گزارههای اتمی تعریف میکند همچنین اگر هر مدلی که مجموعه آ از گزارهها را «راست» کند گزاره ب را نیز راست کند معادل است با این که ب نتیجه معناشاسانه آ است. اما راه دیگری هم برای بررسی درستی گزارهها و ارتباط آنها با مجموعه دیگری از گزارهها وجود دارد که بیشتر به «تفکر ریاضی» و مدل ریاضی «اثبات ریاضی» شبیه است: تعریف استنتاج؛ چگونه از گزاره یا گزارههایی، مجموعه دیگری از
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
امسال هم مثل سال قبل حتی یک ساعت هم فیزیک برای تدریس بهم ندادن.
به این بهانه که ما معلم با تجربه در زمینه جغرافیا نداریم!
البته ناگفته نماند از نظر من هم تدریس جغرافیا خیلی راحت تر از تدریس فیزیک هست.(بالاخره باید نکات مثبت را هم دید....)
از طرفی ....
به خاطر مشکلات مالی میخواستم چند ساعتی اضافه کار بگیرم.
ازقضا......
یکی از همکرا به خاطر مشکلاتی مجبور شد از این مدرسه بره و معلمایی که به جاش اومدن یکی از روزای کاریش را نمیتونستن پر کنن. و اون همکارم هم
اون شب با کلی از شایدهای تو ذهنم خوابیدم اما اون شاید ها تو خوابمم بودن....
میدونی اون شب اولین باری بود که خواب هایی که با زندگی واقعیم سرشار از تناقض بودن یه
شباهتی داشتم اینکه تو خوابمم ازم دوری میکردی ...دیگه تو اون دنیای خیالی افکارمم نداشتمت....
botters یک جامعه قدیمی و نسبتا کوچک از توسعهدهندگان باتهای آیآرسی هست. آنها یک ویکی که شامل مطالب فنی و غیر فنی راجب باتها و همچنین چند کانال IRC(کانال #botters روی فرینود کانال اصلی آنهاست) در این مورد دارند. اگر به ساخت بات آیآرسی علاقه دارید، این جامعه میتواند به شما کمک کند.
آیا بین کیفیت لباس پوشیدن و نوع شخصیت افراد رابطه ای وجود دارد؟ حسن میرزایی/جامعه شناسی
لباس دست کم پاسخ گوی سه نیاز آدمی است; یکی این که او را از سرما و گرما حفظ می کند، دیگر این که در جهت حفظ عفت و شرم، به او کمک می کند و سوم این که به او آراستگی و وقار می بخشد . در هر جامعه ای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان، علاه بر آن که تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی و اقلیمی آن جامعه است، تابع جهان بینی و ارزش های حاکم بر فرهنگ آن جامعه نیز می باشد . انسان بسته به
پاورپوینت جامعه ایمن
دانلود پاورپوینت با موضوع جامعه ایمن، در قالب ppt و در 43 اسلاید، قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: جامعه ای است که با مشارکت مردم و نهادهای مختلف جامعه و دخالت مسئولین محلی و همکاری های بین بخشی تلاش می شود تا رخداد سوانح و حوادث در آن به حداقل
دوستان سلام ...
یه کانالی رو آنیابلایت معرفی کرده راجع به تیپ شخصیتی mbti . انقدر ذوق کردم که یه مقداریش رو با شما هم به اشتراک میذارم. تیپ من: intp
#INTP #ENTP #ENFP #ISFP #ISTP #ESFP #INFP #ESTP
یا دیر از خواب بیدار میشن و وحشت زده میشن و تو ده دقیقه سریع آماده میشن
یا زود از خواب بیدار میشن و انقدر لفتش میدن ک دیرشون بشه و بازم ده دقیقهایی آماده میشن
[ #AgustD ✨: @FarsiMBTI]
#ENTP #ENFP #INFP #INTP
تناقض عجیبی بین اینکه انتخاب کنن ک با مردم وقت بگذرونن یا ولشون کنن و برن بخوابن
الان که دارم این مطلب را مینویسم در هفته ای قرار دارم که ترم یک را گذرانده ام و دارم وارد ترم بعد میشوم.
برای منی که تنها جامعه ای که در آن مشارکت کرده بودم
مدرسه بود یا با اندکی چشم پوشی مسجد ،
ورود به جامعه چیز هیجان انگیزی بود.
وبرای من جامعه مساوی شد با جامعه ؛
جامعه به معنای دانشگاه را می گویم.
#جامعة الامام الصادق را می گویم.
کاملا یکهویی شد
که من
که خودم را برای معلم شدن آماده کرده بودم
در رشته الهیات دانشگاه قبول شدم
از آن روز بگذریم که آ
در زمانهای نه چندان دور در جلسات خواستگاری اول از همه از محاسن اخلاقی و تحصیلات داماد سخن میگفتند و بعد به سراغ پول و خانه میرفتند اما حالا از ثروت و خانه میپرسند و بعد به سراغ خلقیات خواستگار محترم میروند
جامعه ایران عوض شده است انسانیت توسط پول دفن شده است چه بسا پدر مادرهایی که آرزو داشتن فرزندانشان تحصیل کرده و مهندس دکتر و...شوند
جامعه ای که در آن پول مردم و معلمان بالا کشیده میشود تنها یک نظر دارد اونم اینکه نظر مردم مهم نیست
نظام اسلامی، جهان و جامعهای را میخواهد بسازد پیشرو، با ارزشهای متعالی، متدیّن، پایبند به شرایع الهی، با گسترهی بیانتهای افق دید. نگاه انسانی که در جامعهی اسلامی و نظام اسلامی زندگی میکند، برای آینده هیچ محدودیّتی ندارد، در هیچ جهتی؛ نهفقط در جهات معنوی، [بلکه] در جهات مادّی و در جهات علمی، هیچ محدودیّتی وجود ندارد؛ افق دید، بسیار جلوتر و پیشتر و فراتر از آن چیزی است که بلندهمّتان عالم قائلند؛ در جامعهی اسلامی، افقِ دید، خیلی
با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است، جامعهای که در آن زندگی میکند، مانند خانهی اوست، لذا باید مانند خانهاش به فکر پاکی و طهارت جامعه باشد و نهتنها از آلوده کردن آن خودداری میکند بلکه باید آلودگیهای آن را بزداید چراکه آلودگی شدن جامعه برابر است با آلوده شدن آحاد جامعه. گناه علنی […]
نوشته ارتکاب علنی گناه، تشویق دیگران به سوی گناه است! اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
یکی از قانونهای جامعه شناسی میگوید اصلاحات و انقلابها قابل صادر کردن و وارد کردن نیست؛ هیچ گاه هیچ کس نمیتواند دگرگونیهای آرام و اصلاحی، یا دگرگونیهای تند و ریشه دار و سریع و انقلابی را از جای دیگر به یک جامعه صادر کند یا از جامعه ای آن را وارد کند. این خود آن جامعه است که باید دگرگون شود تا نظامش دگرگون شود:
إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ. رعد:11
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
تفاوت جامعه ی احساسی و جامعه منطقی در رفتار خرید مردم مشخص میشه
جاییکه وقتی شایعه ی گرونی بنزین رو میشنوند، مردم احساسی میریزن تو پمپ بنزین و تا خرخره تو باکشون پر می کنن
ولی جامعه منطقی با شایعه ی گرونی، از حد نیازش هم کمتر مصرف میکنه تا قیمت برگرده سرجاش!
آخه برادر من! مگه اون باک چقد جا داره؟؟؟ دیگه روغن مایع نیست که ده تا ده تا بخری انبار کنی! فوقش تا یه هفته دیگه بنزین داری، آخرش که چی؟؟؟
در زمانهای نه چندان دور در جلسات خواستگاری اول از همه از محاسن اخلاقی و تحصیلات داماد سخن میگفتند و بعد به سراغ پول و خانه میرفتند اما حالا از ثروت و خانه میپرسند و بعد به سراغ خلقیات خواستگار محترم میروند
جامعه ایران عوض شده است انسانیت توسط پول دفن شده است چه بسا پدر مادرهایی که آرزو داشتن فرزندانشان تحصیل کرده و مهندس دکتر و...شوند
جامعه ای که در آن پول مردم و معلمان بالا کشیده میشود تنها یک نظر دارد اونم اینکه نظر مردم مهم نیست
چندی قبل شعاری روی دیوار دیدم که نوشته بود حرف نزنیم عمل کنیم که البته احتمالا شعار انتخاباتی بود. حالا این رو کاری ندارم که بهتر بود می گفت به حرف های خود عمل کنیم.تو این فکر بودم که همه آدم ها دو تا خود دارند یکی تو حرف و دیگری تو عمل هستش و کمتر کسی پیدا میشه این دو تا خودش شبیه هم باشه. امیدوارم اون قدر خدا بهم توفیق بده که بین این دو تا خود وجودیم تفاوت و تناقض زیادی نداشته باشه.
دوست من پیامت را خصوصی نفرست. آپشنِ پاسخ نمی آید. مجبور میشوم بیایم اینجا متن بدهم.
میگویید مشرکم و میترسم و تحقیق نمیکنم؟ حرف هایی که زدم، نتیجه همان تحقیقاتی است که شما ندیدید.
میگویید قرآنی نیست؟ آیات ولایت ائمه در قرآن هستند. میتوانم مثل شما ردیف کنم. ولی باز ایراد میگیرید که اسم شخص آورده نشده. اگر اسم علی در قرآن می آمد که چه نیاز به غدیر بود؟ اهل بیت باب ابتلا هستند. یعنی حتما با آنها آزمایش میشویم. و اینها هیچ تناقضی با توحید ندار
وحدت حوزه و دانشگاه برای برطرف کردن نیازمندیهای جامعه است.
✅✅ امام جمعه قوچان در خطبههای نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به شهادت شهید مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برای آن است که نیازمندیهای جامعه برطرف شود و دانشگاهیان و حوزویان باید بدانند جامعه هم به دین و هم مسائل مادی نیاز دارند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی با یادآوری اینکه متأسفانه برخی افراد دانشگاهی متوجه نشدند
نخبگان، به همان اندازه که وجود حکومت را برای جامعه لازم میدانند، از حکومت ها هم متنفرند.
هر حکومتی، باید مشروعیت نسبی داشته باشد، یعنی؛ موردپذیرش طیف اکثریت مردم باشد. لذا؛ با توجه به اینکه همیشه، اشخاص نا آگاه در یک جامعه، به نسبت سایر اشخاص آگاه همان جامعه خودی، از تعداد بیشتری برخوردارند، حاکمان باید مورد پذیرش اشخاص ناآگاه جامعه قرار گیرند حتی در حکومت های مونارشی و سلطنتی هم این چارچوب باید رعایت گردد. با این دلیل؛ اشخاص آگاه توسط دی
دانلود جزوه جامعه شناسی یازدهم
جزوه جامعه شناسی یازدهم انسانی
دانلود به صورت مستقیم از نمره پلاس
امروز هم یکی دیگر از جزوه های یازدهم انسانی را برای شما آماده کرده ایم .درس جامعه شناسی یازدهم مربوط به رشته انسانی میباشد. شما میتوانید در ادامه این متن جزوه جامعه شناسی یازدهم را دریافت نمایید.
ادامه مطلب
دانلود جزوه جامعه شناسی یازدهم
جزوه جامعه شناسی یازدهم انسانی
دانلود به صورت مستقیم از نمره پلاس
امروز هم یکی دیگر از جزوه های یازدهم انسانی را برای شما آماده کرده ایم .درس جامعه شناسی یازدهم مربوط به رشته انسانی میباشد. شما میتوانید در ادامه این متن جزوه جامعه شناسی یازدهم را دریافت نمایید.
ادامه مطلب
باید نوشت هر آنچه که آید به ذهن.
یک دوستی داشتم اهل ریاضیات، که همسرش در مسیر هنرپیشه شدن بود. از هم جدا شدند چند سال پیش و پس از سال ها زندگی مشترک. من در اینستاگرام همسرش خواندم شعری را که تفاوت میان وهم و خیال را به فرق بین عاشق و معشوق تشبیه کرده بود.
چیزی که من را به تفکر بازمیدارد تفاوت میان دنیای هنر و علم در جامعه است. دو فرد مذکور از لحاظ شخصیت و خویشان خیلی شبیه بودند. هردو ریسک پذیر و به شدت تلاشگر در راه آرزوهای عجیب و غریبشان. یکی د
۴ ساعت تو همایشی با این موضوع بودیم و هر دقیقهش اون قدر جذاب بود که با وجود امتحان سنگین پنجشنبه، حتی فکر خارج شدن از سالن رو هم نکنیم. (در اصل قرار بود همایش دو ساعت و نیم باشه و ما هم رفته بودیم دانشگاه که درس بخونیم!)
برخلاف انتظارم، صحبتهای آخوند حاضر در همایش خیلی منطقی بود و به دلم نشست. میتونم بگم منعطفترین سخنران هم خودش بود و در برابر نظر مخالف جوابهای واقعا قابل قبولی میداد.(شخصا کم دیدم چنین چیزی رو. برخلاف برعکسش که متاس
اینکه یه جامعه اینقدر شدید گرایش داره به مواد کشیدن، سیگار، کوک وید هروئین،
اینکه جامعه ای اغلب مردمش با نتفلیکسشون مشغولن، حتی روزای تعطیل، حتی پیرمردها.
اینکه جامعه ای ادمهای پیرش اینقدر تنهان که هر روز یهو میان وسط اتاق نشیمن داد میزنن اتیش اتیش! که بهشون توجه بشه.
اینکه ادمها اینقدر پشت هم غیبت میکنن.
اینکه حتی یه عده به شدت با کتاب خوندن مشغولن، اینها ساین های خوبی نیستن.
فکر نکنین هرکی کتاب زیاد میخونه یعنی ادم خوبیه.
کتاب گاهی راه فرا
بیانیّهی گام دوم، با ساخت و نظام ارزشهای جامعه ارتباط تنگاتنگ و دوسویهای دارد؛ از سویی بر ساخت اجتماعی و مسائل واقعی جامعه و در امروز و فردا تأثیرگذار است و از سوی دیگر برآمده و تأثیرپذیر است از بافت اجتماعی و تاریخ گذشته و دیروز انقلاب. بر این اساس، تحلیل کارکردها و تأثیر این بیانیّه بر اکنون و آینده، از نکات مهم و متناسب با مقولهی جامعهپذیری این بیانیّه خواهد بود؛ به سخنی دیگر اینکه این بیانیّه چه ظرفیتهایی دارد و با تمهید شرایطی چ
صاف و یکدست بودن، صداقت داشتن و همه را درست دیدن، در این زمانه غدّار و جامعه فریبکار، اگرچه در باطن، خیر است و اصل و اساس هر فرد و جامعه، اما در ظاهر، گاه تبعاتی دارد پیچیده و دشوار. سلام سالم را، نگاه ساده را و کلام بیآلایش را چنان تعبیر و تفسیر میکنند و پیچ و تاب میدهند که خود میمانی از این همه غلّ و غشّ و پیچیدگی و فرومایگی. انگار نه انگار که صداقت و راستی، اصل است و اساس و یکدستی و زلالی، راه درست است و سبیل نجات. بعضی چنان رفتار می
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
متاسفانه در جامعه ما درجه بندی افراد کاملا معمول و مقبول شده است. اصطلاحاتی مانند ژن خوب و آقا زاده و ... نیز درست است که شبیه شوخی شده است و مردم بعنوان شوخی به آن نگاه می کنند ولی در اعماق وجود همه افراد نوعی حس انزجار را همراه دارد.
اینکه در یک جامعه افرادی به دلایلی غیر از شایسته سالاری درجه بندی شوند باعث انواع و اقسام ناهنجاری ها می شود. روحیه کار عملا با این سبک کشته می شود و روحیه تملق و چاپلوسی به حد اعلا می رسد.
کاش شایسته سالاری به مع
وقتی که هرکسی سعی میکند برای خودش از همخوانی و رقص بچه مدرسه ای ها با اهنگ ساسی مانکن ، تحلیل و تحقیقی ارائه دهد و بعضی ها هم از فرصت استفاده کرده و مطالبه ها و عقده های سیاسی و اجتماعی شان را طلب میکنند او یک جمله طلایی به کار میبرد : جامعه ، جامعه ی عرضه و تقاضاست .
.
روشنفکران عزیز ، اگرچه سانسور قطعا تبعاتی دارد ، اما باور کنید گوش دادن بچه مدرسه ای ها و به طبع خانواده هایشان محصول سانسور نیست ، محصول آن چیزی ست که امروز جامعه ی ایرانی دچارش
این فیلم اگر چه در زمره فیلمهای درام و با ژانر وحشت معرفی شده اما بخش معنوی فیلم و ناهنجاریهایی که جامعه بر فرد و فرد بر جامعه و حکومت بر هردوی اینها میگذارد قابل توجه است آیا هیتلر ویرانگر جهان بود یا جامعه اطراف دوران کودکی و نوجوانی او باعث ساخت شخصیت او شد تنفر او از یهودیت در دوران کودکی او نقش گرفت .ناهنجاریهای اجتماعی همیشه ریشه در علل خاصی دارد که می تواند از سوی مردم و یا دولتها بر فرد و جامعه و بلعکس تاثیر گذار باشد .و افرادی مثل جوک
مکتب حقوقی اسلام، یک مکتب واقعگرا است.یعنی بر اساس واقعیاتها، احکام حقوقی را وضع کرده است.
از مجموعه احکام حقوقی که مورد انتقاد قرارگرفته است، حقوق زنان است.
این احکام، با توجّه به تفاوتهای جسمی و روحی زنان وضع شده است.
برای مثال، لطافت روحی و احساسات قوی زنان، موجب شده است که اسلام، حق حکومت و قضاوت برای زنان قائل نباشد.
همچنین با توجّه به روحیه و جسم لطیفتر زنان، وظیفهی نانآوری را به عهدهی مرد گذاشته است.
حکم حجاب نیز با توجّه ب
اگه تو جمعی نباشی که تفریحهایی که دوست داری برای اونها هم جذابیت داشته باشه، و چیزهایی که از نظر اونها فان و تفریح حساب میشه برای تو قابل درک نباشه ، اون وقت دچار یه تناقض میشی ، حس میکنی تو اشتباهی ، تو غلطی، تو شایستهی تنها بودنی ، وقتی هم که تعداد اون جمعیت خیلی زیاد باشه ، اوضاع چند برابر بدتره . مدام خودت رو مقصر میدونی و دنبال دلیل میگردی که چرا نمیتونی از چیزهایی که همه ازش لذت میبرن لذت ببری؟؟ این از باگهای اعصاب خوردکن دنیاست
نخبگان، به همان اندازه که وجود حکومت را برای جامعه لازم میدانند، از حکومت ها هم متنفرند.
هر حکومتی، باید مشروعیت نسبی داشته باشد، یعنی؛ موردپذیرش طیف اکثریت مردم باشد. لذا؛ با توجه به اینکه همیشه، اشخاص نا آگاه در یک جامعه، به نسبت سایر اشخاص آگاه همان جامعه خودی، از تعداد بیشتری برخوردارند، حاکمان باید مورد پذیرش اشخاص ناآگاه جامعه قرار گیرند حتی در حکومت های مونارشی و سلطنتی هم این چارچوب باید رعایت گردد. با این دلیل؛ اشخاص آگاه توسط دی
جامعه آرمانی قرآن کریم را می توان دارای شاخصه هایی دانست:
١- شاخصه های سیاسی
٢- شاخصه های اقتصادی
٣- شاخصه های معنوی (معنویت فرد و جامعه ).
با بررسی هر یک از این گزینه ها می توان به نتیجه مورد نظر رسید.
در بعد اول: شاخصه های سیاسی می توان به : مبانی سیاست اسلامی -ماهیت سیاست اسلامی - اهداف سیاست اسلامی اشاره کرد.
در بعد دوم: به عدالت محوری - نفی تکاثر - کمک به مستضعفان - و... می توان پرداخت.
در بعد سوم: به معنویت فردی و اجتماعی می توان اشاره کرد.
من از رعد و برق میترسم...و این یه اعتراف نیس!یه حقیقته که به همه میگم!
ینی وقتی سه تا پنجره تو سه جهت اتاق کمی بزرگتر از ۷ مترت باشه و نور رعد و برق کل اتاقو روشن کنه و تو بدونی بالاسرت هیچی نیس جز یه سقف شیروونی و طبقه بالایی نداری ....سکته میکنی...من که اینطوریم!تو اتاقی که عایق صدا نداره دیواراش!
به هر ترتیب که امشبو عاجزانه و بزدلانه میخوام برم اونور ...رو کاناپه سه نفرهه بخوابم...
هرقدر هم ترسو به نظر برسم...
نه تاب سر و صدا و لرزش اتاق در اثر تگرگ
روان شناسی معاصر، برای روابط سالم و انسانی میان والدین و فرزندان اهمیت بسیاری قائل است و آن را اساس سلامت روانی اعضای خانواده در نظر می گیرد.
سلامت روانی در رویکردهای مختلف روان شناسی، تعاریف متفاوتی دارد که این تعاریف به رغم تفاوت ظاهری، با یکدیگر در تناقض نیستند و هر یک از آن ها به بعد خاصی از ابعاد سلامت روان توجه دارند.
ادامه مطلب
قالُوا بَلْ نَتَّبِعُ ما أَلْفَینا عَلَیهِ آباءَنا
« [کافران ] گفتند: بلکه ما از آن چه که پدرانمان را معتقد به آن یافته ایم، پیروی می کنیم.»
من جامعه شناس نیستم اما به طور کلی میتونم اجتماع فعلی اینطور تقسیم بندی کنم:
دسته اول: اینا یه سری اعتقادات از بچگی تو مغزشون فرو کردن مثل دین, خدا, فرهنگ محل زندگیشون و...
این دسته به علت همیشه مقلد بودنشون در دسته های چندهزارتایی به فنای عظما میرن!
دسته دوم: اینا بچگی کلا پرت بودن از قضیه و نتیجتا کمی د
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمری قیام کننده بر علیه حاکم فاسق ظالم گنه کار بوده شهید حساب نمیشود
در اسلام عمری چون حسین بن علی بن ابی طالب علیه الاف السلام بر علیه جانشین پیامبر قیام کرده است شهید حساب نمیشود
و از طرف دیگر در اسلام عمری،همین حسین بن علی بن ابی طالب و برادرش حسن که بدست معاویه صحابی پیامبر به شهادت رسید ،آقای جوانان بهشت می باشند
...
شاید باورش برایت سخت باشد، که هنوز هم در تلاطمم.
اما دگر رد این تلاطم را در چهره ام نمیبینی، چون قلبم را در چاله ای عمیق دفن کرده ام؛ مباد صدای آه و ناله اش به جایی برسد.
و تناقض...آری همان ککهایی که مسبب ازهم گسیختگی تار و پودم اند.
همانها که جانم را به لبم میرسانند.
همانها که آهم را بغض و طاقتم را طاق میکنند.
خودت ببین:
تک تک سلول های مغزم "Bella ciao" را فریاد می زنند.
قلبم پوزخند میزند: آخر مقاومت؟در برابر چه؟ ای چشم های نابینا جز پوچی چه می
رویداد کریسمس Grand Giving Event 2019
❗️برای اینکه یک شهر بتواند یک ستاره را بدست آورد ، همه بازیکنان باید با استفاده از محموله های کریسمس 1000 Gift از آن را تحویل دهند.
هدف شخصی: تحویل 12 محموله Gifts
جوایز:هدف شخصی: ▪اسکین ویژه برای کامیون ها▪لوازم جانبی جوراب کریسمس
اهداف جامعه:▪هر ردیف 200 ستاره جوایز منحصر به فرد جامعه را باز می کند.▪در نقطه عطف از 1000 ستاره ، جامعه 2 پاداش ویژه دیگر دریافت می کند.
❗️توجه: برای دریافت جوایز جامعه ، حداقل باید هدف ش
«من میاندیشم، پس هستم»: جملهی معروفی که احتمالا برای حداقل یک مرتبه آنرا شنیدهایم. آغاز فاعل انگاشتن انسان، شروع پوزیتیویسم. این جمله در ابتدا آنقدر زیبا و بدیهی به نظر میرسد که اگر نه اینکه ذوق شنونده را برانگیزد که در اقل، تائید او را در پی خواهد داشت. اما آیا این جمله درست است؟ نکتهای که کمتر به آن فکر کردهایم.
گزاره از دو بخش تشکیل شده است: من میاندیشم و من هستم که صورت منطقی آن «اگر من بیاندیشم، آنگاه من هستم» است. فرض «من میا
خیلی وقته دنبال یه متن هستم برای امروز خودم
دلیلی برای پیروی نکردن از هر کسی
خیل جواب ها به مغز آمد اما خروجی قابل بیان، خیر
تا این متن از شهید مظلوم بهشتی را خواندم...
"جامعه اسلامی جامعه فضولهاست نه بره ها"
♦جامعه اسلامى جامعه هوشیارها و زباندارهاست. جامعه اسلامى جامعه مردم فضول است؛ نه از آن فضولهایى بیجا و نه زباندار، به این معنا که بره نیست. جامعه برهها نیست؛ جامعه آدمهاست.
♦آدمی که انتقاد میکند و در کار همه دقت میکند.
هرکدام از ما به عنوان افراد جامعه وظایفی داریم. مدیر، ناظم، معلم، کارمند بانک یا حتی دکتر و... اگر به خوبی از عهده وظایف خویش برنیایند باعث آشفتگی در زندگی شخصی و جامعه میشوند. دانش آموزان در طول سٌال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آنها میتوانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند و یا باعث آشفتگی آن شوند.
ادامه مطلب
یکی از بحران های کشور اختلالات روانی و فضای نفرت در جامعه است. علتش هم نفرین است.یزید آدم بدی بود. ولی بنده هرگز نفرینش نکرده و نمیگویم لعنت بر یزید. باید بگوییم انسان بدی بود و به جای لعنت بر یزید و تولید فضای نفرت در جامعه. تلاش در راستای نام نیک امام حسین باشد.
ما در جهانی سرشار از تضادها زندگی میکنیم، جامعهای پر از ایدهها و نظراتی که برای تثبیت و گسترش خود در جنگ جدال هستند و یکدیگر را به نقد میکشند. گفتمانهای مختلفی که هر روز و هر لحظه به این جدال دامن میزنند. اصولگرایی و اصلاحطلبی، محافظهکاری و ساختارشکنی، حاکمان و حکومت شوندگان، همه و همه در این کارزار نبرد در جنگند. این تفسیر اجتماع تفارقیای است از جامعه امروز که در منظر بسیار از نظریه پردازان نوینی چون موف، لاکلائو، رانسیر و ل
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
ادامه مطلب
تفکر انتقادی(بخش پنجم)
ارزشهای پایه(بخش دوم)
تناقضها
ارزشی دیگر در اندیشهٔ انتقادی همخوانی است. سر و ته یک متن یا سخن باید با هم بخوانند. اگر نویسنده و گوینده دچار تناقض شود، یا این که اینجا از این اصل حرکت کند و آنجا که موردی مشابه در وضعیتی مشابه است از اصلی دیگر، بر پایهٔ این ارزش به او انتقاد میکنیم.
کشف تناقض همیشه ساده نیست. ما باید متن یا سخن را تجزیه و تحلیل کنیم تا ساختار آن برایمان روشن شود، تا بتوانیم ببنیم آیا دچار تناقض شده
هر آدم فهمیدهای باید از زبانش یک قلم بسازد ....!!
#رضا_براهنی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
[عکس 464×720]
مشاهده مطلب در کانال
آیتالله سید محمدمهدی میرباقری:
"«نظام فکری» _ چه در فرد و چه در جامعه _ منظومه هماهنگ از اطلاعات است که این منظومه، گرچه به عرصههای مختلف میپردازد و دارای تنوع و کثرت و گستردگی است، اما از ارتباط منسجم و هماهنگی برخوردار است؛ بهطوری که همه اجزای آن مکمل و مؤید همدیگر هستند، نه اینکه متناقض و غیرمرتبط با هم باشند.
نظام[های] فکری، نظام[هایی] هستند که منظومه فکری فرد را شکل میدهند و در جامعه، فرهنگ اجتماعی را سامان میبخشند.
اگر شما فر
در این شرایط بحرانی صدا و سیما قشنگ داره کاسبیش رو میکنه. مثلا اعلام میکنه که سریال پایتخت ساعت 10 شب شروع میشه و مردم چون سرگرمی ندارن و سریال پایختخت تنها سریالی هست که مردم بهش علاقمندی نشان دادند؛ ساعت 10 شب پای تلوزیون مینشینند. ساعت 10 شب میشه و شبکه یک سیما داره تبلیغات پخش میکنه و ده تا بیست دقیقه این تبلیغات طول میکشه. شب دوم 20 دقیقه تبلیغ پخش شد. و شبهای دیگه 10 الی 15 دقیقه. وسط سریال هم که 7 الی 10 دقیقه تبلیغ هست. خیلی مجلسی و شیک
همین
مرگ بر جامعه مردسالار و خودخواهی آدمها و تنهایی اجباری.
بعضی وقتها لبریز میشم، دیگه نمیتونم تحمل کنم. باید خراب کنم، باید داد بزنم، باید حقیقت رو بکوبونم توو صورتشون. چطوره که یه چیزی برای خودشون خوبه ولی برای بقیه بده؟ بله، اینو باید کوبوند توو صورت همه. تا بفهمن با منِ بیچاره چیکار کردن. من که بدیای نکرده بودم!
دکتر محمد فاضلی مطلبی تحت عنوان نااستادان و نادانشجویان در روزنامه ایران منتشر کرده است. در آنجا به این مطلب میپردازد که دانشگاهها تحت فشار کمبودهای مالی دست به دامان تأسیس پردیسهای دانشگاهی شدهاند و دانشجو را به چشم پول میبینند. دانشجویی که قرار است به عنوان نیروی انسانی متخصص و مشارکتجوی جامعه تربیت شود اما به فرد سرخوردهای تبدیل میشود که نه جامعه خود را میشناسد و نه حتی حوصله شناختن دغدغه جامعه خود را دارد.
ایشان به نقل ا
دکتر محمد فاضلی مطلبی تحت عنوان نااستادان و نادانشجویان در روزنامه ایران منتشر کرده است. در آنجا به این مطلب میپردازد که دانشگاهها تحت فشار کمبودهای مالی دست به دامان تأسیس پردیسهای دانشگاهی شدهاند و دانشجو را به چشم پول میبیند. دانشجویی که قرار است به عنوان نیروی انسانی متخصص و مشارکتجوی جامعه تربیت شود اما به فرد سرخوردهای تبدیل میشود که نه جامعه خود را میشناسد و نه حتی حوصله شناختن دغدغه جامعه خود را دارد.
ایشان به نقل ا
آقا....ما حالمون غریبه!
خرابه!
عجیبه....
پر بغض و دلتنگی و آه و ناله ی نرسیدن ـه....پر شک و تردید و خستگی و بی حوصلگی و تنهایی و غربته!
دلمون رادیو چهرازی و دارالمجانین طلب میکنه....مرداب گوگوش گوش میده و یه تیکه بیت کوچیک از "تبر" اِبی رو رو هوا میزنه که بره با صداش بمیره زنده بشه زندگی کنه .....
اینجا پر آدم بزرگه! اینجا همه دارن توی گوشم هوار میکشن که بزرگ شدی!
زندگی داره سخت میگیره بهمون:))))
تناقض داره قلبمون رو سوراخ میکنه....مته میکنن توی ذهنمون...تو د
درباره این سایت